Index du Forum
- Portail - Index du Forum - FAQ - Rechercher - Membres - Groupes - S’enregistrer - Profil - Se connecter pour vérifier ses messages privés - Connexion
 
MiG-29 et son modèle de vol PFM

Index du Forum -> Black Reapers -> Tactiques/Docs -> LOCK-ON/FC/FC2/FC3
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet Sujet précédent :: Sujet suivant
Auteur Message
diditopgun
Administrateur

Hors ligne

Inscrit le: 13 Sep 2008
Messages: 3 905
Localisation: Toulon
TSviewer:

MessagePosté le: Mer 17 Oct - 20:34 (2018) Sujet du message: MiG-29 et son modèle de vol PFM Répondre en citant

PublicitéSupprimer les publicités ?
Voici des précisions sur le nouveau modèle de vol du Fulcrum qui n'est pas des plus commode quand on descend de son F/A-18 :

https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3651693&postcount=22
Citation:
I'd like to say some words about this plane.

This is very different plane from all palnes you could fly in DCS.

Some distinctive features and disadvantages:

great acceleration ability - up to 330+ m/s excessive power;
fuel gauge will be your worst nightmare, so manage your energy to use less AB.

Trim behaviour. Very unusual stick movement. At low altitude you need to pull the stick from 0.3 M to transsonic region, then very strong nose-up moment must be counteracted with absolutely crazy forward pressure. So, even low level flight will be a challenge.

12 km acceleration gives more fun from 1.5 M to 2.4M.

No FBW and some hacks instead:
IAS and altitude dependant gear ratio from the stick to stabilator;
AoA dependant additions to the stabilator pitch to add artificial stability at the certain range of AoA.

Very pronouced pitch reaction to thrust changes.

Lateral controllability comes almost to zero at high AoA and very much reduced at high IAS.
Lower AoA before any more or less fast roll, otherwise you are in trouble. Any low level maneuover can be fatal at high AoA because you can not get right bank and level the plane.

Ground effect requires almost full back stick travel to keep landing AoA.

Very interesting and one of the hardest plane to model.


Il y a aussi du changement au niveau de l'Automatic Flight Control System (AFCS), voir le manuel à partir de la page 34 (page 40 du PDF).
J'y associe cette explication sur l'amortisseur de tangage et l'utilisation de la touche "Y" pour surpasser le limiteur de déflection du manche qui renvoi le manche vers l'avant si on dépasse un certain angle d'incidence:

https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3654638&postcount=16
Citation:
Pressing Left-Alt +9 for 3 seconds disables the pitch damper, which a part of the autopilot that's normally always on by default. There will be a constant "beep-beep-beep" warning tone, and the red caution light will stay on--you have to mute it by pressing R_Shift +N. Now, the MiG will be very 'twitchy' in pitch response. Tiny fore-and-aft movements of the stick, especially at low speeds, result in the plane trying to bite its own tail off. Pretty entertaining, but not well-suited for normal flight, including dogfighting.



Pressing Y (or a mapped button) to disable the stick deflection limiter has nothing to do with this--its an entirely different function. It overrides the stick kicker--a device which bumps the flight stick forward when exceeding a certain AoA, about 25-28 degrees I believe. You have to hold Y or the button down to override it--in the real MiG-29, it's accomplished by the pilot pulling back very hard on the stick to force it past the limiter.


So, the two functions are entirely separate.

_________________


Intel I7 8700K / EVGA GTX 1080 / 32Go DDR4 PC21300 G.Skill Ripjaws V / MSI Z370 Gaming Pro Carbon / Cooler Master Silent Pro Gold - 1000W / Noctua NH-D14 / Acer XB270HUDbmiprz 27" G-synch 144Hz / SSD Samsung 860EVO 250Go + 1To / Cooler Master HAF X / HOTAS Warthog / Saitek Pro Flight Rudder Pedals / Track-IR v5 / Windows 10 64bits.
Revenir en haut

Auteur Message
diditopgun
Administrateur

Hors ligne

Inscrit le: 13 Sep 2008
Messages: 3 905
Localisation: Toulon
TSviewer:

MessagePosté le: Jeu 18 Oct - 19:43 (2018) Sujet du message: MiG-29 et son modèle de vol PFM Répondre en citant

Le manuel n'étant pas forcément clair pour tout le monde et surtout faux sur certain points par rapport aux tests que j'ai effectué en jeu, voici une traduction en français dont j'ai corrigé les points incorrectes:

[Q] – Active le mode “Amortisseur" (“ДЕМП”). Pour les mode (3 à 7) AFCS actif, un appui sur le bouton RESET désactivera les modes (3 à 7) actifs.
[H] – Active le mode "Maintien d'Attitude + Altitude Barométrique" (maintien le roulis, le tangage et le cap) / Désactive le mode "Maintien d'Altitude Barométrique" mais conserve le "Maintien d'Attitude" . Le mode “Remise à plat sur l'horizon” est désactivé automatiquement.
[LAlt - 1] – Active le mode “Amortisseur".
[LAlt - 2] – Active/Désactive le mode “d'Anti-collision avec le sol".
[LAlt - 3] – Active/Désactive le mode de "Maintien d'Altitude Barométrique" (requière l'activation du mode “Maintien d'Attitude”).
[LAlt - 4] – Active/Désactive le mode "Maintien d'Attitude".
[LAlt - 5] – Active/Désactive le mode “contrôle de trajectoire” (non implémenté).
[LAlt - 6] – Active/Désactive le mode “Re-approche” (non implémenté).
[LAlt - 7] – Active/Désactive le mode “Remise à plat sur l'horizon”.
[LAlt - 9] – Un appui sur le bouton “СБРОС” (RESET) désactive tous les modes (3 à 7) en cours. Si le bouton est maintenu plus de 3 seconds, l' “Amortisseur” et le mode “d'Anti-collision avec le sol” sont désactivés. Il reset aussi une panne AFCS.
[LCtrl - ,] – Augmente la valeur d'altitude minimum sur l'altimètre radar.
[LCtrl - .] – Diminue la valeur d'altitude minimum sur l'altimètre radar.

Le mode "Amortisseur" est toujours activé en utilisation normale de l'appareil. Pour s'affranchir du limiteur d'incidence qui renvoi le manche en avant utilisez la touche [Y].
_________________


Intel I7 8700K / EVGA GTX 1080 / 32Go DDR4 PC21300 G.Skill Ripjaws V / MSI Z370 Gaming Pro Carbon / Cooler Master Silent Pro Gold - 1000W / Noctua NH-D14 / Acer XB270HUDbmiprz 27" G-synch 144Hz / SSD Samsung 860EVO 250Go + 1To / Cooler Master HAF X / HOTAS Warthog / Saitek Pro Flight Rudder Pedals / Track-IR v5 / Windows 10 64bits.
Revenir en haut

Auteur Message
diditopgun
Administrateur

Hors ligne

Inscrit le: 13 Sep 2008
Messages: 3 905
Localisation: Toulon
TSviewer:

MessagePosté le: Ven 19 Oct - 14:26 (2018) Sujet du message: MiG-29 et son modèle de vol PFM Répondre en citant

J'ai lu également que si on roule volets relevés le débattement de la roulette de nez est supérieur. (je n'ai pas encore testé)

La course de la manette des gaz est également différente par rapport à tous les autres modules: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=222737
Ce que je trouve très génant car ça fausse mon repère RPM100%/Postcombustion pris sur mon HOTAS Warthog avec une grosse zone de débattement "vide" entre RPM100% et la PC...

A tester:

Citation:
For anyone with the Warthog and the detent installed the following settings work great for only engaging the afterburner once lifting the throttle over the detent but giving full military power when up against it:

Axis Tune:
Deadzone 0
Saturation X 83
Saturation Y 100
Curvature 0

Slider [Checked]
Invert [Unchecked]
User Curve [Unchecked]

Depending on your individual throttle you may need to change the saturation X up or down by one or two points. The down side is that it creates a small dead zone at the beginning of the throttles movement but it's hardly noticable once in the pit.

_________________


Intel I7 8700K / EVGA GTX 1080 / 32Go DDR4 PC21300 G.Skill Ripjaws V / MSI Z370 Gaming Pro Carbon / Cooler Master Silent Pro Gold - 1000W / Noctua NH-D14 / Acer XB270HUDbmiprz 27" G-synch 144Hz / SSD Samsung 860EVO 250Go + 1To / Cooler Master HAF X / HOTAS Warthog / Saitek Pro Flight Rudder Pedals / Track-IR v5 / Windows 10 64bits.
Revenir en haut

Auteur Message
Contenu Sponsorisé






MessagePosté le: Aujourd’hui à 02:14 (2018) Sujet du message: MiG-29 et son modèle de vol PFM

Revenir en haut

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet Index du Forum -> Black Reapers -> Tactiques/Docs -> LOCK-ON/FC/FC2/FC3 Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1


Sauter vers:  

Portail | Index | forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001,2003 phpBB GroupTraduction par : phpBB-fr.com. Black_Xire logo © 2004 BaRiMzI. All images except original subSilver images are property/trademarks of RiMzInK.com. Black_Xire made by BaRiMzI